In deze tijden van 'alles is beleving' en micromarketing verbaast het me dat er zo weinig gedaan wordt met doelgroepbeleving in de grotere winkels.
Waar is de themagerichte supermarkt? Waar je direct na de hoofdingang themapaden tegenkomt. Waar de helmen klaar liggen voor het junglepad, en niet alleen in kindermaatjes. Waar je grommend en stampend langs de macholijn van ingang tot kassa kan gaan. Waar je slow, raw en biologisch (naakt?) door heen kan dartelen. Met personeel in stijl. En met een vet commerciele supermarkt als motor wordt het geen tweede Land van Ooit.
Goed, het kan wat rustiger. Maar ik wil wel meer ruimtevaarttechnologie naar het schoonmaakschap vertaald zien. Hoe geemancipeerder de man, hoe groter de behoefte aan een laserpistool waar hij zijn huis mee schoon kan maken (ontploffingen er bij zou ook leuk zijn).
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
3 opmerkingen:
Laten we nu die belevingsstroom eens afkappen en een anti-belevingssupermarkt neerzetten.
Alle producten krijgen verplicht een witte verpakking, met zwarte letters (fontgrootte, -richting [alleen horizontaal] en -type voorgeschreven) en evt. een kleurenfoto van mac 3*3 cm toegestaan. Het onderscheid kan door producent en consument gemaakt worden door het product te omschrijven binnen bepaalde categorieen (voorgeschreven tabel?). Hier kan desgewenst verplicht nadruk gelegd worden op de beschrijving van duurzaamheid en eerlijkheid op andere vlakken.
hmm, klinkt als beleving... you can't escape it!
wel een leuke beleving trouwens. minimal market zou ik het noemen.
Een reactie posten