zaterdag 22 mei 2010

Meldpunt No Reply

Het is me een doorn in het oog dat veel dienstverleners totaal niet reageren op mail en/of webreactieformulieren. Als een klant iets zo belangrijk vindt dat hij de moeite neemt een mail op te stellen dan behoort daarop reageren tot de basis van goed functioneren.  Ieder bedrijf dat professioneel wil opereren zou dat van zichzelf moeten eisen.

Het wordt al helemaal vreemd als de betreffende aanbieder expliciet klanten uitnodigd te reageren, om hen te helpen hun product te verbeteren. O gewaardeerde klant, uw reactie is voor ons zo waardevol gebleken dat ons gemoed er vol van is en dat we er dus echt niet op kunnen reageren? Of als de site uitgebreid opschept over hoe snel en goed ze alle vragen van klanten afhandelen. In de praktijk zal het wel een kwestie van selectieve luiheid en laag prioriteren zijn: de mail is lastig of ingewikkeld dus we slaan hem over. En omdat mail altijd binnen blijft stromen bij ons allen, raakt ie dan als vanzelf in de vergetelheid. Alleen blijft bij die klant-op-afstand wel een echte irritatie hangen.


Bij de grotere aanbieders, en op gebieden van heftige concurrentie is dit verschijnsel gelukkig al redelijk aangepakt. Maar veel kleinere partijen denken er kennelijk nog wel mee weg te kunnen komen. Zoals ik al vaker heb gesteld zijn beoordelingen het ware (virtuele) goud van internet. Dus laat ons oordelen!

Is het dan tijd voor een afzonderlijk meldpunt No Reply? Ik heb er de drive en tijd niet voor, maar wie weet iemand anders wel? Welke instantie zou zich het meest aangesproken mogen voelen? Kassa? Hun site staat wel vol met voorbeelden hiervan...

1 opmerking:

Anoniem zei

o, ik wil wel oordelen, maar waar?