zaterdag 8 juli 2006

exclusief eten : maankoe


Het aardige van trends is dat je er altijd nog een schepje bovenop kan doen. Waarom zou je genoegen nemen met door topkoks bereid high-tech voedsel als je ook eten van buiten-deze-wereld tot je kan nemen? Dat is pas echt hip. Binnenkort sparen we kosten noch milieu en schieten we overleden koeien in een baan om de aarde. Of naar de maan. Om ze dan na enige tijd 'out there' terug te halen (leuke baan) en in de duurste restaurants op het menu te zetten... Of, voor de volleerde dierenhaters onder ons: we schieten ze levend de ruimte in, gehuld in een eigen ruimtepakje... :-(

2 opmerkingen:

Mededeler zei

Wat ik lees van dat high-tech-eten is dat het ook veel toevoegt aan de smaak (zie El Bulli). Bij dit concept heb ik dat idee niet. Dit idee gaat volgens mij meer over maaivelden en afhakken van wat daar bovenuit komt.

Hieronymus zei

Nee hoor, Mededeler. Ik ben juist dol op hoofden boven het maaiveld. En lekker eten, hoog-technisch, vind ik facinerend. Dat het lekker zal zijn geloof ik meteen. Ik ben geen tech-hater, Mededeler. Integendeel. Wel heb een grote hekel aan de hutje-mutje gestandaardiseerde productie van vlees-bij-het-dozijn, a.k.a. de bioindustrie. Geef mij maar (high tech) scharrel!