dinsdag 27 februari 2007

Postbank Rentepunten : irritant


"Rentepunten komen drie jaar na bijschrijving automatisch te vervallen. Houd hier rekening mee bij uw bestedingen." Aldus de site van de Postbank. Ik wil helemaal geen rentepunten! Ik wil een deel van de waarde van die punten in cash op mijn rekening. Maar ja, ik ben slechts klant bij koning leeuw.

Ik snap niet zo goed dat de Postbank haar klanten niets vraagt maar deze vreemde constructie opdringt. Alle grote Nederlandse banken hebben overigens die neiging: hogere rente kan wel, maar dan altijd wel 'strings attached'. Een informatiedoolhof noemde de rechter destijds de leaseconstructies. Ik heb het idee dat de banken daar veel van opgestoken hebben. In negatieve zin that iz.

Het loopt wel op zo'n procent of meer renteverschil per jaar. Neem daar mijn irritatie bij over de opgedrongen rentepunten en de afstand tot bijvoorbeeld ASN : zonder gedoe 3,5%, en het is duidelijk dat ik ga switchen.Wetende dat tot 20.000 spaargeld gegarandeerd wordt door De Nederlandse Bank ga ik mijn spaargeld ergens anders in Nederland onderbrengen. Wel irritant dat ik er dan NOG een site met NOG een inlogprocedure bijkrijg.

4 opmerkingen:

Mededeler zei

Helemaal mee eens. Als je ze nu eens aan een goed doel kon doneren?

Hieronymus zei

zoals bij ASN ;-) 2,75% no strings, 4% met

Anoniem zei

ja, een goed doel kan, je kunt kiezen tussen unicef en unicef. En ja, ook daar geld: fifty fifty, dus als je 100,- overmaakt aan unicef doet de postbank er zelf 100,- bij... tsja, ingeswikkeld, en niet echt aantrekkelijk

Hieronymus zei

ben helaas zelf nu te lui om uit te zoeken of hun shop-artikelen bij kelkoo en prijsvergelijking overeind blijven op hun 100% niveau of daar mysterieus dalen naar rond de 50%...