dinsdag 25 april 2006

de digitale schandpaal kan beter


Er bestaat een digitale schandpaal : schandpaal.net. Technisch & inhoudelijk goed uitgewerkt. Qua vormgeving echter bedroevend. Uitbesteden die vormgeving! ;-).

Werkt de digitale schandpaal? Het idee spreekt me aan, maar het concept is volgens mij effectiever als het ingebed is in de onderwerpen zelf. Ik verwacht bijvoorbeeld een schandpaal over BN-ers op BN-websites en blogs aan te treffen. Daar ben ik immers onderwerp-gericht aanwezig. Je ziet het ook wel aan de beperkte vulling van de schandpaal site: het is te algemeen / genuanceerd, zonder de bijtende humor van de betere klaagblogs.

Daarom luidt mijn ongevraagde advies aan schandpaal.net: de schandpaal omzetten naar een module en die aanbieden voor op de website van anderen. De schandpaal pagina zelf wordt dan enkel overzichtspagina.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wat ook zou kunnen is dat ze hun site rubriceren (bedrijven-overheid-media-etc) met maandelijks de 3 belangrijke actuele thema's op de homepage. Over de actualiteit willen mensen sneller dingen op de schanpaal zetten/lezen. en je voorkomt dat het een algemene, ongerichte klaagzang wordt.

Anoniem zei

Het is nu inderdaad klagen om het klagen daar. Leuk voor de gefrustreerden onder ons.
Misschien kan je daar een apart blog voor beginnen om websites te recenseren vergezeld van suggesties voor verbeteringen. Die noem je dan www.betweter.nl. Ik zal meteen kijken of die URL nog vrij is, sowieso en goeie.