maandag 24 april 2006

online ID-switch tbv oa mail

Ik zou het handig vinden als ik in mijn e-mail en andere contacten makkelijk van identiteit kan switchen. Het gaat me daarbij niet in de eerste plaats om verhullen : je vaste IP adres zit toch in de onderliggende info als je regulier gebruik maakt van enige vorm van breedband. Maar soms verstuur ik bijvoorbeeld een mail zakelijk, soms als gamer, soms basic, soms melig. Waarom heb ik geen bijpassende iconen in mijn mailprogramma staan waarmee ik mijn (verzend)identiteit kan kiezen? Zorgt voor evt. sjabloon, ondertekening / v-card, html of plain etc.. Helemaal handig indien in combinatie met auto-form-fill.
Het beheer en de opbouw van de identiteiten geschiedt offline, in een beheer-ID programma. Bij ID's wil je een zo groot mogelijk vertrouwen dat ze echt alleen van jezelf zijn, en niet ook deels van een online aanbieder :-). Dit programma dan het liefst opensource , opdat het doel is breed gebruik, ipv eigen-geld-eerst van een specifieke aanbieder...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Probeer Mozilla Thunderbird eens. Daar kan dat allemaal makkelijk mee.

Hieronymus zei

echt niet! :-)

Anoniem zei

In dat geval snap ik niet wat je bedoelt.

Hieronymus zei

Ik bedoel een identiteit die in tekst, stijl, kleurgebruik, evt. 'slang', opmaak en beeld de specifieke sfeer adement van een manier waarop ik mij tot de wereld verhoud. Ik wil een afzonderlijk programama om ze in et onderhouden en op te bouwen. Sleutelen aan de bijbehorende avatar, bepaalde woordenlijsten activeren voor autocorrectie op normale tekst, etc. En in een afzonderlijk programma omdat het iets is dat ik niet in 1 keer af wil hoeven te hebben: het moet kunnen groeien. Dat ik bijvoorbeeld het programma autoriseer om een touch&feel van een ID mee aan te passen aan mijn spelverloop in een bepaalde game...