dinsdag 16 mei 2006

UMTS, DECT, Wifi : allemaal verhogen ze de brachel

Iedere dag gaat er meer door de lucht. Mobiele telefonie en UMTS over grote afstanden. Bluetooth, Wifi en DECT (telecom woordenboek) bij je thuis . Ik vraag af wat de gevolgen zijn voor de ether en al dat daarin leeft. Het is dan wel onzichtbaar maar het gaat succesvol van A naar B, dus ergens is het onderweg. Door je huis, door je arm, door je hoofd, door je kind... aaaargh, de angsten van de mensen achter sites als stop umts vliegen me plots aan... Hoewel het allemaal wel niet zo'n vaart zal lopen, blijft het toch interessante materie. Verandert deze onzichtbare ethervulling het zeer adaptieve mensdier op fysiek niveau? Hoogste tijd voor een onafhankelijke nulmeting naar wat ik al in 1996 'brachel' heb gedoopt. Achteraf gezien wel stom natuurlijk dat ik toen niet al aan het meten ben geslagen!

12 opmerkingen:

Mededeler zei

Tja iedereen beweert er wat anders over en met de onderzoeken kan je alles bewijzen. Wat moeten we nu denken? Er zou een waarheidsdetector moeten bestaan, die aangeeft of een uitspraak over de schadelijkheid van deze straling waar is of niet.

Hieronymus zei

Hmm, ik proef een project. Iets voor jou Mededeler? Kunstenaars die waarheidsbevinders onderzoeken? Mooie opvolger van je divinatieproject en maatschappelijk gezien ontzettend relevant.

Mededeler zei

Aha, jij vindt dat mijn divinatieproject (stopzetting en) opvolging behoeft? Verdere uitbreiding met meerdere methodes, vind je dat onwenselijk? Of is het principe helder?
(Voor lezers die willen weten waar dit over gaat, klik hier

Hieronymus zei

Principe helder. Divinatieproject heeft nu stilstand en gisting nodig teneinde tzt nog hoger plan te bereiken. En zeg mij, wat is er edeler en eeuwiger dan waarheidsbevinding en haar methodieken van?

Anoniem zei

Alles en iedereen gaat een langzame dood sterven met nog meer kanker en human malformations. Verwacht van de politiek geen oplossing. Ze hebben andere belangen en voor zichzelf.

Hieronymus zei

Hmm, een vrolijke levenshouding anonymus (NOT). Zoals we vd literatuur weten kan enige mate van cynisch zijn echter wel heel fijn leesbaar spul opleveren. Heb je al een eigen blog?

Mededeler zei

Als ik politicus was zou ik het heerlijk vinden al die langzaam stervende malgeformeerde medemensen om mij heen. Een doel om naar te streven! (maar ik ben geen politicus, dus ik heb liever onsterfelijke mooigevormde mensen om mij heen)

Mededeler zei

Googlen op Truth Detector levert in eerste instantie alleen maar leugendetectoren op. Erg oninteressant. Dat is natuurlijk niet waarnaar we op zoek zijn. Waarheid is tenslotte niet hetzelfde als niet-liegen.
Laten we eerst de functionele eisen opstellen.

Hieronymus zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Hieronymus zei

mee eens. altijd leuk om dingen meer helder te krijgen door ze in een polariteit te gooien, maar enkel de leugen zal ons niet de gehele Ware Gestalte van de waarheid openbaren (hoop ik). Ik noem nog even de democratische waarheidsbevinding: de meerderheid vindt het dus het is waar. Vergelijk Berger and Luckmann (social construction of reality), zelfde principe. En hoe verhoudt de divinatie zich tot waarheidsbevinding?

Mededeler zei

Divinatie is self-fulfilling reality.

Hieronymus zei

hmm, dat betwijfel ik toch. self-fulfilling is vooral een perceptiekwestie. en de waarnemer, zo gekleurd als de pest in zijn/haar oordeel, neemt waar. Maar ook hier weer een leuke parallel met waarheidsbevinding. Dus de twee begrippen hebben wel wat met elkaar.